Memberz Donut

Nak Tau???

My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia
Orang yg banyak 'S'.. Sempoi.. Simple.. Selenger (tol ke ejaan ni).. Smiler.. Sweet.. Sunshine.. Sociable.. Soft..

Monday 31 August 2009

Yg Mcabar Ketabahan Hati n Ksabaran ku..

      Kali ni adalah Ramadhan yg btl mcabar ketabahan hatiku & ksabaran ati ku..org yg aku sgt2 syg...org yg aku bmanje mse kecik2 stiap kali blk kg..dah tiada lagi...dah pergi utk selamanya pada 30hb ari 2...walau pun sblm ni dia dah lame mderita skt..awl2 lg aku mmg dah redha sekiranya dia pergi lbh awl..aku redha jika Allah nk amibil dia..sbb aku xsanggup tgk dia mderita thn ksakitan..dr dia tseksa lbh baik dia pergi...dsbb kn aku aku..aku bjaya kawal emosi..kawal air mata yg mengalir..akhirnya aku bjaya jd org yg tabah...alhamdulillah..
      Namun dlm ksedihan..ade yg perkara yg menyentap ati aku..menyentap tahap ksabaran ku di bln yg mulia ni...aku sbg ank yg tua perlu bsikap btanggungjwb   & aku perlu kawal keadaan 2 dgn baik..bdn ku trus mgigil dgn pe yg aku nmpk..pe yg jd dpn mata aku..ksabaran aku mase 2 pon tb2 tbang ntah kmana..aku beristighfar..alhamdulillah..keadaan kembali tenang..ku kuatkn semangat..ku hadapi dgn tenang..namun org salah mesti dhukum juga..di atas ksilapan yg dwat...aku btl2 bengang dgn adk aku...aku ckp pantang sape2 yg menyakiti ati mak aku..xkira dia dr keluarga sendiri @ org lain..aku mmg xleh trime..
      Ari 2 mmg btl2 ari yg mcabar..namun berkat doa..sgl nye dpt dlalui dgn tenang..pasti de hikmah di sebalik semua ni... harap kebaikan yg akan ku trime slps ni...

No comments:

Post a Comment