Memberz Donut

Nak Tau???

My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia
Orang yg banyak 'S'.. Sempoi.. Simple.. Selenger (tol ke ejaan ni).. Smiler.. Sweet.. Sunshine.. Sociable.. Soft..

Thursday, 17 February 2011

Aku Bukan Malaikat.. Bukan Juga Bidadari Dari Syurga..!!!


Sungguh sempurna malaikat..
Sungguh cantik bidadari..
Tapi kita hanya manusia biasa yang banyak kelemahannya..
Banyak juga kekurangannya...
Tapi bukan semua insan itu sedar akan kekurangan diri sendiri..
( Wahh!! tbe2 jd serius lak ni..ape kes Amy!! xde r..saje jerk..memberi ceramah beberapa lirik jerk!! ceh!lirik lah sgt)

Oklah.. citer kite ari ni psl subjek kat atas tu lah..
Ape lg kn??
Ermmm... manusia ni lau di ukur di setiap pelusuk sudut tetap ada kurangnya..
Mungkin ada yang kita tgk dr luaran mmg sempurna..
Contohnya fizikal..
Bentuk badan.. Wajah..
Tapi dalaman.. pasti ada je yg kurang..
Maaf lau ayt ni de yg maybe trase @ skt ati..
Xde niat pon utk menyakiti sesape..
Sedangkan diri sendiri mmg xsempurna...
Amy sendiri dr luaran dah leh nampak kekurangan tu..
Nak tau pe?? maybe org yg xpnh jmp Amy mmg xtau..
Tp yg pnh tgk Amy dpn mata..
Dia mesti perasan & tau ape dia...

Ermm..perlu ke Amy nyatakn kekurangan sendiri??
Yup!! npe mesti nk malu lau dah tu hakikatnya..
Tol x??
Selama ni org hanya lihat pd gambar..
Dan puji mata Amy ni cantik lah..
Hahahaha!! tgelak ble org puji cm 2..
Ape lah yg cantiknya dgn mata sakit ni..
npe Amy kata mata sakit??
Coz mata Amy sbnr kecik je..n sepet lah gak..
Tp semenjak sakit sehingga mengganggu badan ni..
Sumenye berubah..
Sampai kawan2 lame yg dr sekolah sume katakan yg Amy terlalu lain sangat..
Xsama.. Sampai xcam..
Lau nk tau.. mata ni jd bolat n beso sbb sakit..
Mata ni pon bknnya balance dia nye beso..
sebelah kecik sebelah beso..
So Amy mmg sgt sensitif ble org persoalkn mata Amy..
So better jgn ckp psl mata ni..hehehe!!



Tapi walau serba kekurangan..
Amy tetap cube perbaiki diri..
Sedikit demi sedikit...
Menambah ilmu keimanan di dada...
Memperbaiki kesalahan..
Tapi macam mana pun kita..
Jangan sesekali mengharapkan orang lain utk jd sempurna...
Sedangkan diri sendiri tidak..
Nak bg ayt pedas leh x??
1stly mohon maaf dulu yerk!!
" cermin diri sendiri dulu.. lau xcukup t Amy tempahkan cermin yg beso punye utk cermin diri sendiri"


Sesungguhnya bersyukurlah dengan ape yg kita ada...
Bersyukurlah dengan apa yang tuhan berikan...
Bersyukurlah dengan orang yang mampu terima kita seadanya..
Sayangilah orang yang menyayangi kita...
Yang terima kita untuk disayangi...

" Mohon maaf lau ada ayat2 kat post kali ni ada yang menyinggung mana2 perasaan.. Amy seorang insan yang hanya mengingatkan sesama kita.. Kita xmampu merubah sesorang melainkan dirinya sendiri.. " 

2 comments:

  1. hehe...
    okies jerk...
    tp part nama 2..
    celyn?? mana ko dpt nama 2??

    ReplyDelete